Zdrowe czekolady bez cukru a dieta: polecane, czy zakazane?

Okres odchudzania bywa nerwowy, a także pełen pytań: czy mogę zjeść dany produkt? Czy nawet niewielka porcja czekolady sprawi, że wszelkie efekty zostaną zaprzepaszczone? Wiele osób patrzy na dietę tak, jakby istniała tylko biel i czerń, podczas gdy na świecie jest również wiele innych kolorów. Innymi słowy, nie można traktować takich produktów jak słodycze – w tym czekolada – jako zupełnego tabu.

Pamiętaj o umiarze

Głównym problemem osób odchudzających się, szczególnie w początkowej fazie diety, jest brak umiaru. W końcu otworzenie opakowania ciastek czy tabliczki czekolady musi skończyć się ich zjedzeniem na raz – no bo czy mogą się zmarnować? To typowe dla uzależnienia od cukru, na które cierpi chyba każdy z nas. Mózg, który jest nieprzyzwyczajony do tak niskiej podaży cukru, w początkowej fazie Twojego odchudzania będzie domagał się słodkości szczególnie mocno.

Rozwiązaniem tej sytuacji może być wyznaczenie jednego dnia w tygodniu na jedzenie słodkości oraz – co najważniejsze – zakup niewielkich opakowań tych produktów. Zdecydowanie lepiej jest wziąć kilka cukierków na wagę czy niewielkie opakowanie ciastek niż dużą, zbiorczą paczkę.

Dodatkowo, świetnym rozwiązaniem na diecie są czekolady bez cukru. Zapewniają one szereg wartości odżywczych, a jednocześnie nie powodują przyrostu wagi.

Dlaczego warto jeść czekoladę?

Zdrowe czekolady nie zawierają żadnego dodanego cukru, co – choć kiedyś to mogłoby się wydawać wręcz niemożliwe – sprawia, że nie są zakazane na diecie. Dzięki zawartości takich substancji jak magnez czy potas lub żelazo, czekolada bez dodatku cukru sprawi, że zyskasz nową energię. To szczególnie istotne podczas diety, kiedy to można czuć się nieco osłabionym, zwłaszcza podczas odstawiania cukru.

Dodatkowo, uważa się że kakao zawarte w czekoladzie wzmacnia serce, zapobiega miażdżycy i powstawaniu zakrzepów. Wszystko to sprawia, że właściwie czekoladę można uznać za pożywienie prozdrowotne!

Jak dodawać czekoladę do dań?

Pamiętaj, że zjadanie kostki czy kilku kostek czekolady to nie jedyny sposób na jej spożywanie. Czekolada na diecie może być wartościowym dodatkiem do wielu posiłek – choćby owsianek czy jaglanek. Dzięki takiemu słodkiemu daniu rozpoczniesz dzień w dużo lepszym humorze, a pokusa by spożyć coś słodkiego, zniknie w bardzo krótkim czasie!

Dodatkowo, możesz także rozpuścić nieco czekolady i jeść ją z owocami czy uczynić z niej składnik budyniów chia. Pomysłów na wykorzystanie czekolad na diecie jest naprawdę wiele – wystarczy chcieć!